Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Na záchrance

Každého někdy potká událost na kterou nebyl připraven. Stejně tak se to stalo i mně. Bohužel, ne jenom jednou. 

S důvěrou vám mohu prozradit, že kámen v ledvině ve vás zdvihne hladinu adrenalinu na maximum a následné rozbíjení pomocí rázové vlny vám při vší fantazii nepřipomene vlnobití na Havaji.

I pro takové události, které člověka naprosto znehybní, byla u nás, již kdysi dávno, zřízena záchranná služba.

Bohužel i já jsem měl tu čest nedávno „konzumovat“ její službu.

Po návratu z chaty jsem se usadil u svého psacího stolu, abych osvěžil svůj fotografický blog. Náhlá krutá bolest v oblasti „Solar plexus“ způsobila, že jsem požádal manželku, aby zavolala záchranku. Ta opravdu velmi rychle dorazila. Do bytu vešly čtyři osoby z nichž první bez ohledu na to, že mě vidí zkrouceného na zemi důrazně požadoval průkazku zdravotní pojišťovny. V opravdu krutých bolestech jsem si nedokázal vzpomenout kde mám peněženku. Bohužel to byla pravděpodobně jediná věc pro kterou si přijeli.

Naštěstí se mezi nimi objevil zřejmě lékař, který se uvolil mě vyšetřit a popravdě si nepočínal zrovna nejohleduplněji. Protože bolest byla opravdu ukrutná požádal jsem jej, zda by mi nemohl dát něco proti bolesti. Sdělil mi, že neví co mi je a tak neví co by mi dal. Sdělil jsem mu že mám velké bolesti v oblasti žaludku. Na to on odpověděl: „Když se ožeru, tak mě také bolí žaludek“. Ač opravdu v nepříjemných bolestech jsem usoudil, že se to u něj děje asi často a zřejmě raději trpí, než by se léčil.

Po natočení EKG usoudil, že infarkt to fakt nebude a konečně do mě vpravil něco, co mi ulevilo. Pravda ne nadlouho a než jsme dojeli do nemocnice přišla stejná bolest znovu, ale raději jsem nic neříkal, abych nebyl počastován nějakou podobnou učeností.

Následná péče v nemocnici nesla již znaky lékařské péče, a dvě kapačky uvedly mě do stavu, který se dal s velkou nadsázkou dal nazvat přijatelným, ač jsem se nemohl zbavit dojmu, že potutelný úsměv lékařky na „gastru“ měl mnohoznačný význam.

Druhý den se dostavily vysoké teploty 39,5 st. C,  což se opakovalo i následující den, včetně, pravda, již menší bolesti v oblasti solar plexus. Rady si věděl až starý praktik a jeho zásahem ustoupily nejen bolesti, ale i teploty.

Co si přát na závěr: Zemřít, jak se říká, včas a zdravý. Neumím si představit, že by mě léčili takoví lidé, jako byl pan „doktor“ ze záchranky.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Kynčil | neděle 1.11.2015 19:08 | karma článku: 21,17 | přečteno: 2958x
  • Další články autora

Pavel Kynčil

Mrtvice nechodí po horách

Ač jsem nikdy neočekával, že by se v rodině něco takového mohlo stát, stalo se. Syna, i když nevlastního, postihla mozková mrtvice.

19.2.2024 v 14:38 | Karma: 13,01 | Přečteno: 621x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Střípky z Rhodosu.

Rhodos je krásný ostrov obklopený dvěma moři. Je to vlastně dovolenkový ráj na kterém vypukly v důsledku tepla požáry a mnoha dovolenkářům se tak jejich odpočinek proměnil v boj o holý život.

10.2.2024 v 11:57 | Karma: 12,49 | Přečteno: 319x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Foto střípky z Ischie

Zatoulané snímky z italského ostrova Ischia/ čti Ískia/. Je to takový pall mall z návštěvy krásného ostrova.

9.1.2024 v 10:57 | Karma: 15,53 | Přečteno: 263x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Příběh fotografie - zimní móda s mamkou.

Bylo mi devět a chtěl jsem fotit módu, protože se mi líbily módní časopisy, které dostávala z venku moje mamka.

28.12.2023 v 22:53 | Karma: 15,81 | Přečteno: 272x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Zahrádka na poněkud divný podzim

Ano, podivný podzim. Listí stále na stromech, docela teplo a jak se zpívá v jedné písni od bratří Nedvědů... máky kvetou.

13.11.2023 v 12:41 | Karma: 14,68 | Přečteno: 249x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Vláda jedná o programu návratu části uprchlíků před válkou na Ukrajinu

15. května 2024  5:45,  aktualizováno  12:29

Program pomoci při návratu uprchlíků na Ukrajinu má na programu vláda. Platná podoba lex Ukrajina...

Zelenskyj ruší všechny zahraniční cesty, situace na frontě mu neumožňuje odjet

15. května 2024  9:34,  aktualizováno  12:28

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odkládá všechny zahraniční návštěvy. Uvedl to jeho mluvčí...

Předstíral záchvat epilepsie a utekl z léčebny, nebezpečného muže hledá policie

15. května 2024  12:14

Policisté hledají nebezpečného muže podezřelého z loupežného přepadení, který po zadržení dnes ráno...

Dodávky munice Ukrajině nevylučují jednání o míru, koriguje Pavel rozhovor

15. května 2024  12:06

Dodávání vojenské munice na Ukrajinu je součástí její podpory, uvedl v úterý prezident Petr Pavel...

  • Počet článků 309
  • Celková karma 13,01
  • Průměrná čtenost 538x
Píši a fotím, tedy jsem!