Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Okolo Radomyšle

Radomyšl je městys, i když na to moc nevypadá. Dominantním prvkem je kostel Sv. Jana Křtitele, kolem kterého jsem se tak nějak motal. 

Jezdím tam na hřbitov již více než 25 let na hrob mého otce. Vždy se mi líbilo okolí, ale nikdy jsem neměl tolik času, abych se podíval i po okolí kostela a místního krásného hřbitova. Tentokrát se vše sešlo, měl jsem celkem dost času, měl jsem náladu a foťák a bylo fotografické počasí. Nebylo tedy moc co řešit. Kromě kostela je nedaleko i židovský hřbitov, kde je pohřben i děd Franze Kafky. Je kilometr od kostela a jde se k němu vcelku pěknou lesní cestou lemovanou ostružiním. V době mé návštěvy byly plody zralé a podle toho také vypadaly mé ruce oděné v tričku s krátkým rukávem. Na rozdíl od zahradní ostružiny, tyto ostružiny divoké disponují ostrými trny, které si vyžádaly oběť v podobě krvavých škrábanců na mých rukách. Ku cti ostružin dlužno dodat, že konzumace byla slušná a chuť vynikající. 

Kostel je prý jedno z tajemných míst v ČR. No popravdě řečeno, když jsem jej navštívil poprvé, působil na mě dost zvláštně. Je na kopci nad městysem a pouze jednou byl otevřený - tedy v době, kdy jsem navštívil hřbitov. Konala se tam zrovna svatba. Dovnitř jsem bohužel nebyl vpuštěn a to i přes to, že svatebčané teprve vystupovali z aut. farář byl poměrně nerudná osoba nemající pochopení pro můj zájem o shlédnutí výzdoby. Asi se domníval, že mým cílem bylo jej vykrást. To se moc s křesťanskou vírou asi neslučuje odsuzovat někoho předem, ale asi jsem na něj tak působil. 

Kostel je prý uvnitř opravdu krásně vyzdoben a když někdy pojedete kolem, tak se stavte. Třeba budete mít štěstí, že bude otevřený a farář bude mít dobrou náladu a pustí vás si jej prohlédnout. 

 

Autor: Pavel Kynčil | pátek 23.8.2019 15:51 | karma článku: 15,49 | přečteno: 277x
  • Další články autora

Pavel Kynčil

Mrtvice nechodí po horách

Ač jsem nikdy neočekával, že by se v rodině něco takového mohlo stát, stalo se. Syna, i když nevlastního, postihla mozková mrtvice.

19.2.2024 v 14:38 | Karma: 13,01 | Přečteno: 620x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Střípky z Rhodosu.

Rhodos je krásný ostrov obklopený dvěma moři. Je to vlastně dovolenkový ráj na kterém vypukly v důsledku tepla požáry a mnoha dovolenkářům se tak jejich odpočinek proměnil v boj o holý život.

10.2.2024 v 11:57 | Karma: 12,49 | Přečteno: 316x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Foto střípky z Ischie

Zatoulané snímky z italského ostrova Ischia/ čti Ískia/. Je to takový pall mall z návštěvy krásného ostrova.

9.1.2024 v 10:57 | Karma: 15,53 | Přečteno: 263x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Příběh fotografie - zimní móda s mamkou.

Bylo mi devět a chtěl jsem fotit módu, protože se mi líbily módní časopisy, které dostávala z venku moje mamka.

28.12.2023 v 22:53 | Karma: 15,81 | Přečteno: 272x | Diskuse| Fotoblogy

Pavel Kynčil

Zahrádka na poněkud divný podzim

Ano, podivný podzim. Listí stále na stromech, docela teplo a jak se zpívá v jedné písni od bratří Nedvědů... máky kvetou.

13.11.2023 v 12:41 | Karma: 14,68 | Přečteno: 248x | Diskuse| Fotoblogy
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

  • Počet článků 309
  • Celková karma 12,75
  • Průměrná čtenost 538x
Píši a fotím, tedy jsem!