Terčino Údolí u Nových Hradů

24. 10. 2018 15:54:23
Terčino Údolí je krajinná památka, která se nachází nedaleko Nových Hradů v Jižních Čechách. Táhne se od obce Žár až po Humenickou přehradu.

Do Terčina Údolí jsem tentokrát zavítal na podzim. Možná trochu pozdě na zlatavé listí, ale přece. Slunce svítilo, počasí tedy přálo. Vůz jsem odložil na parkovišti, na záda naložil malý fotobatoh od Lowepro, který má dva oddělené prostory - jeden pro foťák a objektivy, ten je solidně vypolstrován a druhý pro uložení osobních věcí - nějaké bundy trika, a také pro lahev s pitím, případně nějaké drobnosti. Pro výstup na Mont Blanc to není, ale na jednodenní nenáročnou turistiku batoh bohatě stačí. Na cestu si vezměte něco k jídlu, protože cestou je sice se kde najíst, ale kdo by tím ztrácel čas. Budete odměněni krásným přírodním zážitkem a v létě se budete moci i vykoupat v přehradě. Sice píší, že je to vhodné pro rybáře, ale rybařit přece můžete sna i ve vodě.

Cestou narazíte na penzion Hamr, který měl v době mé návštěvy zavřeno s Penzion Lázničky, ten měl otevřeno. V obou se můžete ubytovat, najíst se i třeba jenom si dát kávu. Lépe ovšem působí penzion Hamr, jehož prostředí neruší platový stan jako v penzionu Lázničky.

Cesty jsou široké stromy vysoké a tráva pokosená. S tou trávou to moc dobré není, protože přicházíme o klus krásy, ale na druhé straně si mají kde hrát děti.

Tereziino údolí, jak se správně nazývá je opravdu krásná přírodní památka.

Autor: Pavel Kynčil | středa 24.10.2018 15:54 | karma článku: 16.19 | přečteno: 437x

Pavel Kynčil

Co mě dojalo až k slzám.

Nedojímám se zrovna moc často. Jsou však situace, kdy to na mě opravdu přijde. Předesílám, že nejsem zaujat proti žádnému člověku, který řídí motorové vozidlo....

10.10.2019 v 14:31 | Karma článku: 22.83 | Přečteno: 613 | Diskuse

Cartagena

Občas se poštěstí podívat se o něco dále, než k sousedům. Nám se to letos podařilo. I přes můj značný odpor k létání jsme nasedli do okřídlené trubky a vydali se do Španělska, podobné to země dějinami jako zem naše.

25.9.2019 v 10:15 | Karma článku: 14.69 | Přečteno: 309 | Diskuse

Okolo Radomyšle

Radomyšl je městys, i když na to moc nevypadá. Dominantním prvkem je kostel Sv. Jana Křtitele, kolem kterého jsem se tak nějak motal.

23.8.2019 v 15:51 | Karma článku: 15.47 | Přečteno: 247 | Diskuse

Léto je na vrcholu

Léto vrcholí, nebo možná již vrcholilo a blíží se nám podzim. Stromy již shazují listy a nevypadá to, že by se to mělo zlepšit.

12.8.2019 v 22:16 | Karma článku: 13.28 | Přečteno: 220 | Diskuse

Aneta Toboříková

Ze Ciudad del Este do Encarnacion

Druhá návštěva servisu, která stejně moc nepomohla. Cesta až do Encarnación. A pyšně dodám, že Kevin přežil i tyto dny a to navzdory tomu, že se bláhově rozhodl cestovat zrovna se mnou.

14.10.2019 v 9:37 | Karma článku: 8.08 | Přečteno: 139 | Diskuse

Martin Braun

Mýtus jménem USA

Občas zde na blogu narazím na cestopisy, či zážitky těch, co do USA přijeli na návštěvu, nebo těch co zde žijí. Některé autorky čtu velice rád, u některých místy kroutím nechápavě hlavou a některé považuji za novodobé Anderseny.

14.10.2019 v 0:03 | Karma článku: 24.90 | Přečteno: 1236 | Diskuse

Peter Krivda Soliwarski

Potulky LVI - Náš Malý Dunaj

....pretekal stáročia týmto územím rovín, ktoré napájal. Stáročia doň padalo na jeseň zlato a nad ním sa vznášali vône...a teraz sa oň musíme báť...nedajme si Náš Malý Dunaj...

13.10.2019 v 18:49 | Karma článku: 9.03 | Přečteno: 131 | Diskuse

Milan Zajic

Bílé čepice na kopcích ...

Na ledovci se lyžuje a Zajda zase zevluje. Počasí je nádherné a tak člověk nemůže ležet doma na gauči a poslouchat zvonce pasoucích se krav na nedaleké louce. Chtěl jsem dnes uklízet, ale vysavač nikam neujede ....

13.10.2019 v 14:04 | Karma článku: 10.13 | Přečteno: 143 | Diskuse

Michal Hruška

Výlet do USA (1) Vyrážíme na Floridu

Rádi cestujeme a každý rok vyrážíme na jednu delší cestu do dalekých krajin. Letos padla konečně volba na USA a tak jsme ve třech projeli skoro celé východní pobřeží z Orlanda až do New Yorku. Snad vás tedy moje zápisky pobaví.

12.10.2019 v 20:52 | Karma článku: 22.88 | Přečteno: 909 | Diskuse

Píši a fotím, tedy jsem!