Proč chodím a běhám na smíšené stezce bez vyznačení pruhů vlevo

23. 09. 2015 11:38:52
Když se mi po čase podařilo vrátit k pohybu, někdy i k běžeckému, protože moje váha pohyb souvislý zatím nedovoluje, řešil jsem zásadní otázku, jak se pohybovat na stezce pro chodce a cyklisty.

Mám na mysli stezku smíšenou, resp. takovou, kde není vymezen pruh pro chodce a cyklisty.

Pohyb resp. chůze a běh vpravo: Zdá se býti variantou přirozenou. Jaké jsou však úskalí. Občas se mi stalo, že mě některý z cyklistů „poškádli tím, že mi shodil čepici nebo se o mě „otřel“, protože zrovna nedával pozor a bavil se se svojí slečnou jedoucí vedle něho a nestačili uhnout protijedoucímu kolu či bruslaři. Bruslaři do mě i vrazili, protože stejně jako cyklisté klábosili s někým jedoucím vedle.

Tyto zkušenosti mě přivedli k tomu, že jsem se na stezce při chůzi a běhu začal pohybovat vlevo tedy jako při chůzi po vozovce, což mi připadalo z hlediska bezpečnosti daleko logičtější.

Pohyb resp. chůze a běh vlevo: Zdá se býti variantou logickou. Vidím kdo jede proti mně a mohu tedy předvídat, zda mě vidí a mohu tedy v případě nebezpečí uskočit do strany, či se jinak vyhnout střetu s cyklistou nebo bruslařem.

I tato varianta však má své úskalí. Běžci zvyklí pohybu vpravo mně upozorňovali, někteří mi i nadávali, že se pohybuji na nesprávné straně. Přes to jsem vytrval, protože si myslím, že se pohybuji na straně správné, protože mi tak nehrozí nebezpečí, že do mě vrazí cyklista nebo bruslař zezadu. Takový náraz je daleko nebezpečnější než ten, který mohu předvídat nebo mu případně zabránit.

Tak nevím, zda konám správně, nebo jsem na omylu?? Pomůžete mi?

Autor: Pavel Kynčil | středa 23.9.2015 11:38 | karma článku: 7.96 | přečteno: 349x

Další články blogera

Pavel Kynčil

Mrtvice nechodí po horách

Ač jsem nikdy neočekával, že by se v rodině něco takového mohlo stát, stalo se. Syna, i když nevlastního, postihla mozková mrtvice.

19.2.2024 v 14:38 | Karma článku: 13.00 | Přečteno: 609 | Diskuse

Pavel Kynčil

Střípky z Rhodosu.

Rhodos je krásný ostrov obklopený dvěma moři. Je to vlastně dovolenkový ráj na kterém vypukly v důsledku tepla požáry a mnoha dovolenkářům se tak jejich odpočinek proměnil v boj o holý život.

10.2.2024 v 11:57 | Karma článku: 12.49 | Přečteno: 309 | Diskuse

Pavel Kynčil

Foto střípky z Ischie

Zatoulané snímky z italského ostrova Ischia/ čti Ískia/. Je to takový pall mall z návštěvy krásného ostrova.

9.1.2024 v 10:57 | Karma článku: 15.26 | Přečteno: 255 | Diskuse

Pavel Kynčil

Příběh fotografie - zimní móda s mamkou.

Bylo mi devět a chtěl jsem fotit módu, protože se mi líbily módní časopisy, které dostávala z venku moje mamka.

28.12.2023 v 22:53 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 267 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Petr Těthal

Pavel Kousal – skrytý „poklad“, zatím jen v ELH?

Sparta letos naplňuje očekávání a její hráči taktéž. Mě asi nejvíc překvapil Pavel Kousal. A to svojí komplexností a vlivem na hru.

27.3.2024 v 14:37 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 47 | Diskuse

Petr Těthal

MS v ledním hokeji divize IIIA

V Kyrgyzstánu se konalo MS jedné z nižších divizí (divize IIIA), pojďme se na tento turnaj podívat malinko blíž.

19.3.2024 v 14:44 | Karma článku: 7.04 | Přečteno: 199 | Diskuse

Petr Mašín

Iron Dad – První nádech svobody

První kapitola mé cesty na dlouhý triatlonový závod, Iron Man. O mém bezstarostném dětství a prvním horském kole, díky kterému jsem pochopil, že v životě budu chtít dál a výš.

16.3.2024 v 15:29 | Karma článku: 10.38 | Přečteno: 136 | Diskuse

Milan Macho

Fotbalové nůžky se rozevírají

Budíček! Probuďme se ze snu, že se úroveň české fotbalové ligy nějak výrazně zvedla. Fakta z Evropské ligy: Liverpool – Sparta 11:2, AC Milán – Slavia 7:3. Smutný rezultát měření sil zástupců české ligy s anglickými a italskými.

15.3.2024 v 19:22 | Karma článku: 14.21 | Přečteno: 326 | Diskuse

Petr Těthal

Play-off, baráž, systém prolínání soutěží… Co je nejvíce fér?

V ELH započaly vyřazovací boje. A jako každý rok zároveň s nimi začala debata o tom, kolik týmů by mělo postoupit do play-off a samozřejmě se stočí i řeč na baráž. 100 lidí = 100 názorů. Tady je ten můj.

15.3.2024 v 13:35 | Karma článku: 5.13 | Přečteno: 148 | Diskuse
Počet článků 309 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 529

Píši a fotím, tedy jsem!

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...